Liceum INFOTECH z nauczaniem opartym o dobre relacje.
I OBSZAR - Relacje
- Budowanie relacji we wszelkich możliwych płaszczyznach: rodzic – nauczyciel – uczeń, dyrekcja – rodzic – nauczyciel, szkoła – firmy i instytucje – nauczyciele – uczniowie; uczeń – uczeń; klasa – klasa.
- Nauczyciel jako tutor – partner w zdobywaniu wiedzy.
- Edukacja oparta na komunikacji.
- Rodzice zaangażowani w edukację swoich dzieci.
- Praca na lekcji oparta o współpracę, a nie rywalizację.
- Dostrzeganie indywidualnych potrzeb i predyspozycji, zajęcia dodatkowe rozwijające pasje i zainteresowania.
II OBSZAR - Nauczyciele
- Specjaliści z różnych branż adekwatnych do wybranych specjalizacji.
- Egzaminatorzy maturalni, tutorzy, partnerzy.
- Nauczyciele wyróżniający się zaangażowaniem i nieustannym samokształceniem.
- Wizja rozwoju szkoły – regularne spotkania i wzajemne uczenie się nauczycieli.
- Szkolenia zewnętrzne kadry (raz w miesiącu) – dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami.
- Praca w zespołach, szukanie powiązań interdyscyplinarnych w ramach przedmiotów przyrodniczych, matematycznych, humanistycznych, językowych (w tym specjalizacji m.in.: język angielski w medycynie, prawie).
- Nauka umiejętności „rynkowych”, potrzebnych w konkretnych branżach; współudział firm – patronów konkretnych specjalizacji w tworzeniu programu nauczania i zajęć specjalizacyjnych.
III OBSZAR - Warunki nauki
- Każda klasa ma swoją salę
- Swobodne ustawianie i łączenie ławek w salach, co sprzyja pracy w grupie.
- Decydowanie uczniów o wyglądzie sali, wystroju szkoły, itp.
- Kształtowanie postaw obywatelskich, współdecydowanie uczniów o życiu pozalekcyjnym szkoły i zajęciach dodatkowych, korzystanie z budżetu partypacyjnego i decydowanie o wydatkach.
IV OBSZAR - Poziom nauczania
- Przygotowanie do matury – mocne podstawy do zdania matury na poziomie rozszerzonym; kadrę zasilają nauczyciele – egzaminatorzy przedmiotów maturalnych.
- Nauka oparta na rozumieniu, a nie pamięciowym zapamiętywaniu.
- Nauka życiowej zaradności i kompetencji miękkich.
- Zajęcia z komunikacji i empatii oraz z logiki i krytycznego myślenia.
- Celem nauczania jest zdobycie konkretnych umiejętności, potrzebnych na rynku pracy.
- Podręczniki stanowią jedno z wielu źródeł zdobywania wiedzy.
- Szkoła bez korepetycji – dodatkowa pomoc w nauce w ramach zajęć w szkole.
- Pochwała podstawowym sposobem motywacji – jeśli krytyka, to tylko konstruktywna.
- Oceny opisowe, które wskazują czego uczeń powinien się nauczyć, nie demotywują i nie kategoryzują.
- Praca na lekcji oparta na współpracy a nie na rywalizacji.
- Realizacja interdyscyplinarnych projektów edukacyjnych.