Liceum Infotech

Liceum INFOTECH z nauczaniem opartym o dobre relacje.

I OBSZAR - Relacje
  • Budowanie relacji we wszelkich możliwych płaszczyznach: rodzic – nauczyciel – uczeń, dyrekcja – rodzic – nauczyciel, szkoła – firmy i instytucje – nauczyciele – uczniowie; uczeń – uczeń; klasa – klasa.
  • Nauczyciel jako tutor – partner w zdobywaniu wiedzy.
  • Edukacja oparta na komunikacji.
  • Rodzice zaangażowani w edukację swoich dzieci.
  • Praca na lekcji oparta o współpracę, a nie rywalizację.
  • Dostrzeganie indywidualnych potrzeb i predyspozycji, zajęcia dodatkowe rozwijające pasje i zainteresowania.
II OBSZAR - Nauczyciele
  • Specjaliści z różnych branż adekwatnych do wybranych specjalizacji.
  • Egzaminatorzy maturalni, tutorzy, partnerzy.
  • Nauczyciele wyróżniający się zaangażowaniem i nieustannym samokształceniem.
  • Wizja rozwoju szkoły – regularne spotkania i wzajemne uczenie się nauczycieli.
  • Szkolenia zewnętrzne kadry (raz w miesiącu) – dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami.
  • Praca w zespołach, szukanie powiązań interdyscyplinarnych w ramach przedmiotów przyrodniczych, matematycznych, humanistycznych, językowych (w tym specjalizacji m.in.: język angielski w medycynie, prawie).
  • Nauka umiejętności „rynkowych”, potrzebnych w konkretnych branżach; współudział firm – patronów konkretnych specjalizacji w tworzeniu programu nauczania i zajęć specjalizacyjnych.
III OBSZAR - Warunki nauki
  • Każda klasa ma swoją salę
  • Swobodne ustawianie i łączenie ławek w salach, co sprzyja pracy w grupie.
  • Decydowanie uczniów o wyglądzie sali, wystroju szkoły, itp.
  • Kształtowanie postaw obywatelskich, współdecydowanie uczniów o życiu pozalekcyjnym szkoły i zajęciach dodatkowych, korzystanie z budżetu partypacyjnego i decydowanie o wydatkach.
IV OBSZAR - Poziom nauczania
  • Przygotowanie do matury – mocne podstawy do zdania matury na poziomie rozszerzonym; kadrę zasilają nauczyciele – egzaminatorzy przedmiotów maturalnych.
  • Nauka oparta na rozumieniu, a nie pamięciowym zapamiętywaniu.
  • Nauka życiowej zaradności i kompetencji miękkich.
  • Zajęcia z komunikacji i empatii oraz z logiki i krytycznego myślenia.
  • Celem nauczania jest zdobycie konkretnych umiejętności, potrzebnych na rynku pracy.
  • Podręczniki stanowią jedno z wielu źródeł zdobywania wiedzy.
  • Szkoła bez korepetycji – dodatkowa pomoc w nauce w ramach zajęć w szkole.
  • Pochwała podstawowym sposobem motywacji – jeśli krytyka, to tylko konstruktywna.
  • Oceny opisowe, które wskazują czego uczeń powinien się nauczyć, nie demotywują i nie kategoryzują.
  • Praca na lekcji oparta na współpracy a nie na rywalizacji.
  • Realizacja interdyscyplinarnych projektów edukacyjnych.