Liceum Infotech

Dlaczego zdecydowałeś się na wybór Liceum INFOTECH jako szkoły średniej? Czy przed podjęciem nauki miałeś już jakieś doświadczenie z programowaniem?

Czynnikiem decydującym w procesie wyboru liceum była zdecydowanie opinia mojego starszego brata, Adama. Jako że już od roku sam był uczniem technikum, słyszałem legendy o magicznej szkole z ,,wygodnymi siedzeniami” i ,,luźnymi lekcjami” ;D. Co do programowania, nigdy nie byłem zakochany w świecie informatyki. Choć zdarzało mi się bawić komendami wsadowymi, zawsze bardziej ciągnęło mnie do obróbki filmu czy zdjęć.

Jakie umiejętności, które nabyłeś/aś podczas nauki w INFOTECH, uważasz za najbardziej kluczowe?

Zdecydowanie montaż filmowy i umiejętności dziennikarskie. Zajęcia z tworzeniem własnych treści medialnych wzbogaciło moje kompetencje pracy z dźwiękiem, obrazem, tekstem i mową. Uważam, że te właśnie umiejętności przydały mi się najbardziej w dotychczasowym życiu zawodowym i domyślam się, że przydadzą mi się również w przyszłości.

Jakie są Twoje plany po ukończeniu nauki w INFOTECH? Czy planujesz kontynuować edukację na studiach wyższych?

Tak, planuję podjąć studia psychologiczne i filozoficzne. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za kilka miesięcy będę dumnie reprezentował INFOTECH jako student Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie ;).

Czy uważasz, że edukacja otrzymana w Liceum INFOTECH odpowiednio
przygotowała Cię do dalszej edukacji i przyszłej kariery zawodowej, biorąc pod uwagę obecne zapotrzebowanie rynku pracy?

Myślę, że INFOTECH dał mi dobry start. To, co bardzo cenię w tej szkole to szansę, jaką daje młodym ludziom na rozwój. Niestety chyba nie wszyscy dostrzegają jak dużą… Szkoła zapewniła mi dokładnie to, czego potrzebowałem — umiejętności miękkie, pracę projektową, kompetencje medialne. Wszystko to, stało przed nami (uczniami) otworem. Wystarczyło czerpać z takich okazji pełnymi garściami.

Jakie projekty lub prace realizowałeś/aś podczas nauki w INFOTECH?

Było ich wiele. Ten projekt, który podobał mi się najbardziej to Koło Dziennikarskie. Wraz z wychowawcą przez parę lat wspólnie tworzyliśmy podcasty, sondy, studiowaliśmy prasę, zbieraliśmy informacje o współczesnych wydarzeniach. Na szczęście nie było miejsca na ograniczenia — każdy wybierał ten temat, który go interesował. Raz, dla przykładu, stworzyłem kilkunastominutowy odcinek o rodzajach krzyku we współczesnym metalu. To było coś 😉

Czy uważasz, że inwestycja w edukację w prywatnej szkole jak INFOTECH się opłaciła?

Uważam, że tę edukację, którą otrzymałem, nie zamieniłbym na nic innego. Prywatna szkoła ma nieporównywalne z placówkami publicznymi warunki. Wartości teoretyczne, praktyczne, ale co równie ważne wygoda, sprawiły, że moja edukacja w INFOTECH była czystą przyjemnością.

W jakim stopniu podczas nauki w INFOTECH kładziono nacisk na rozwijanie Twoich umiejętności osobistych, takich jak kreowanie marki osobistej? Czy odbywały się jakieś specjalne warsztaty lub zajęcia poświęcone temu tematowi?

Przez prawie całe cztery lata mojej infotechowej podróży miałem możliwość uczestniczenia w zajęciach związanych z budowaniem marki osobistej, ,,coachingiem”, czy umiejętnościami miękkimi. Dostrzegam wartość tych kompetencji w kontekście przyszłych możliwości zawodowych i jestem wdzięczny za taką szansę.

Czy postrzegasz swoją edukację w INFOTECH jako ważny krok w budowaniu swojej przyszłej kariery? Dlaczego?

Z pewnością tak. Umiejętności, które nabyłem podczas nauki w INFOTECH’u, nie tylko przydały mi się w pracy, ale w ogóle umożliwiły mi ją. Współpracując, np. z Białostockim Teatrem Lalek, robiąc sesje fotograficzne, czy wykorzystując narzędzia AI, mogę śmiało stwierdzić, że bez pomocy szkoły byłbym mniej kompetentny, niż jestem teraz.

W jakich obszarach najbardziej lubisz się rozwijać i co sprawia Ci największą radość w nauce?

Staram się rozwijać wielokierunkowo, choć chyba najbliżej zawsze było mi do kierunków artystyczno-humanistycznych. Poznawanie tworów kultury i owoców pracy ludzkiej myśli jest chyba właśnie tym, co najbardziej sprawia żemi radość w nauce.

Jakie są Twoje zainteresowania i jak lubisz spędzać wolny czas?

Bardzo interesuję się filozofią, muzyką, sztuką, literaturą, psychologią. Uwielbiam uczyć się coraz to nowych rzeczy, stawiać sobie wyzwania. Oprócz nauki w wolnym czasie gram na instrumentach, czytam książki lub spędzam czas ze znajomymi.

Jakie są Twoje dalsze plany zawodowe po ukończeniu INFOTECH?

Najbliższa mi jest raczej kariera akademicka. Jako student (m.in. dzięki INFOTECH’owi) będę miał mógł zarabiać również w innych dziedzinach niż naukowa, jednak moim ostatecznym celem jest właśnie doktorat i praca badawcza.

Jak oceniasz przyszłość branży technologicznej i czy uważasz, że wykształcenie średnie jest ważne dla budowania kariery w tej dziedzinie?

Nie jestem programistą, ale mam dużo doświadczenia z narzędziami sztucznej inteligencji. Będąc w takiej społeczności, dostrzegam progres nawet na przestrzeni miesięcy. To, co uważam za kluczowe w takiej sytuacji, to adaptacja użytkownika do rozwoju technologicznego, a nie bunt. Z tego też względu cieszę się, że Dyrektorzy INFOTECH’u nastawieni są, na zrozumienie przez uczniów jak działa SI i wykorzystanie tej wiedzy w codziennym lub zawodowym użytku.