Liceum Infotech

Jaką szkołę wybrać? Szkołę przyszłości – INFOTECH

Wprawdzie egzamin ósmoklasisty w tym roku dopiero pod koniec maja ale decyzje dotyczące wyboru kolejnego etapu edukacji są tematem wielu rodzinnych rozmów w polskich domach. Doświadczenia ostatniego roku skoncentrowane wokół pandemii i edukacji zdalnej zmieniło postrzeganie takich zjawisk jak praca, sukces i przyszłość. Kompetencje przyszłości, które wyraźnie akcentują pracodawcy to przede wszystkim kompetencje technologiczne i cyfrowe, współpraca zespołowa, krytyczne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów.
.

Kompetencje twarde oparte o swobodne korzystanie z nowoczesnych technologii oraz “soft skils-y” to podstawowa wyprawka w świat przyszłości zawodowej, w którą musimy wyposażyć naszych absolwentów – podkreśla dyrektor szkół INFOTECH Katarzyna Kaczyńska – a nasza oferta edukacyjna uwzględnia nie tylko aktualne potrzeby edukacyjne ale uważnie wsłuchuje się w potrzeby rynku, który mówi głosem pracodawców. Nasza oferta na rok szkolny 2021/22 to Liceum Infotech z szerokim wachlarzem specjalizacji, w tym media cyfrowe oraz w ramach Technikum Programistycznego klasy programistów i klasa reklamistrzów czyli nowy, dynamiczny, będący odpowiedzią na ogromną potrzebę rynku kierunek Reklama i marketing on line. To nowoczesny, dynamiczny i bardzo praktyczny kierunek kształcenia, oparty o współpracę z czołowymi w regionie firmami z branży reklamy i IT – Infinity Group, Do It Crew czy Sempai. To właśnie pracownicy tych firm wejdą w rolę mentorów, przewodników po zawodzie i nauczycieli praktycznych umiejętności. To oni czekają w swoich firmach na naszych absolwentów i zadbają aby wyposażyć ich w kompetencje, których potrzebują ich firmy bo jak mówią….nie mamy kim pracować a cały świat handlu, reklamy, marketingu i sprzedaży jest on line. To tu potrzebujemy ludzi !

Rada Przedsiębiorców Infotech oraz współpraca z ramach Klastra Technologicznego INFOTECH, który był założycielem szkół, daje nam szansę czuć bijący puls rynku. Bacznie obserwujemy to, co się dzieje i reagujemy – tłumaczy Adam Kamiński, prezes Klastra. Cykliczne spotkania, opracowanie programów nauczania, przygotowania do praktyk i staży oraz realizacja programu mentoringowego – to wszystko możliwe jest tylko dzięki codziennym kontaktom z biznesem i stałej obecności przedsiębiorców w życiu szkoły. To daje nam szansę nie tylko odpowiadać na potrzeby ale nawet czasami je wyprzedzać… stąd pomysł wprowadzenia od nowego roku szkolnego elementów sztucznej inteligencji do programu nauczania i zaawansowane już prace nad pierwszym w Polsce programem nauczania sztucznej inteligencji na poziomie szkoły średniej, mówi Adam Kamiński i dodaje – następnym krokiem może będzie krok w kosmos. Już myślimy, konsultujemy i przygotowujemy podłoże do klas kosmicznych a człowiek, którego w INFOTECH gościliśmy zdalnie na początku marca – Matt Harsimczuk, opowiadający naszym uczniom o oprogramowaniu dla habitatów księżycowych tylko udowodnił, że to już się dzieje…my też zaczynamy działać.

Do tworzenia szkoły zapraszamy nie tylko biznes. Niezwykle ważna jest też współpraca z kreatywnymi ciekawymi ludźmi, ze środowiskiem naukowym, akademickim. Od nowego roku nasz zespół wzbogacił się o nauczyciela sztucznej inteligencji – dołączy do nas Petros Psyllos, innowator, propagator i popularyzator AI, człowiek który jest jej twarzą nie tylko w naszym regionie ale i na świecie – podkreśla Karol Przybyszewski, dyrektor ds. nauki programowania. Edukacja zdalna mimo swoich wielu mankamentów daje nam szansę na kontakt z ideami i ludźmi, którzy w normalnych warunkach byliby zbyt daleko aby być z nami. Teraz jest to możliwe i praktykowane na co dzień. Cykl regularnych spotkań z niesamowitymi ludźmi Zawody przyszłości, który udostępniamy na naszym kanale Youtube (media.infotech.edu.pl) pozwolił na spotkanie z tybetańskim mnichem i profesorem od komputerów kwantowych, na co dzień związanym z Uniwersytetami w Dallas i Dublin. Poza tym mamy wyjątkową bazę technologiczną, która nam to umożliwia a tym samym daje szansę na praktyczną naukę technologii. Nasze szkolne laboratorium druku 3d, skaner 3d, laser, green room ze sprzętem do zdalnych transmisji oraz laboratorium VR, w którym mamy 30 nowoczesnych gogli Oculus Quest 2 to potencjał, który ma służyć naszym uczniom na co dzień – wymienia dyrektor Przybyszewski. A cały czas się rozwijamy składając projekty, szukając dofinansowania, myśląc o tym co jeszcze możemy zaoferować naszym uczniom.

Takim kolejnym krokiem są prace nad wejściem szkoły w projekty Erasmus i wzbogacenie naszej oferty o przyszłe praktyki międzynarodowe – dodaje Prezes Kamiński.

Ale nie samą technologia żyje człowiek – śmieje się Katarzyna Kaczyńska – dlatego kompetencje miękkie to dla nas priorytet. W Liceum INFOTECH, które działa już od roku wprowadziliśmy blok kompetencji miękkich do programu nauczania, w postaci dwóch regularnych przedmiotów – tak realizujemy treści coachingowe, doradcze, kształtujemy kompetencje osobiste i społeczne. Blok kompetencji miękkich planujemy wprowadzić od następnego roku również w klasach technikum. W skład naszego zespołu oprócz silnej kadry przedmiotów zawodowych wchodzą również pedagodzy, psycholodzy, doradca, coach, terapeuta. Nasi nauczyciele przedmiotów ogólnych to znakomici specjaliści, edukatorzy, eksperci nie tylko w swoich dziedzinach ale również inspiratorzy, którzy zarażają nowoczesnym i aktywnymi metodami pracy innych jak np. nasza Pani od polskiego Kasia Polak, ambasadorka Wiosny Edukacji, współtwórczyni Podlaskiej Wieczorynki Edukacyjnej i wielu innych edukacyjnych akcji regionalnych i ogólnopolskich (http://kreaktywnanauka.blogspot.com/).

Nasze starania doceniło Podlaskie Kuratorium Oświaty – podkreśla Dyrektor Kaczyńska – chwalimy się bo i nas chwalą. Na ostatniej wojewódzkiej naradzie dyrektorów szkół, jako jedna z 3 placówek, obok ILO wystąpiliśmy z prezentacją dobrych praktyk, jak efektywnie realizujemy edukację zdalną. Mam nadzieję, że nasz zintegrowany system komunikacji, oparty o spójne narzędzia pracy zdalnej tj. Slack, Gitlab, Trello, Messenger oraz platformę Meet będzie inspiracją dla innych szkół – dodaje Pani Dyrektor. Ponadto mimo pandemii, w przy zachowaniu stosownych obostrzeń pandemicznych staramy się realizować wszelkie możliwe formy budowania relacji, kształtowania umiejętności współpracy i dbania o dobrostan naszych uczniów. Kwiecień będzie miesiącem realizacji naszego szkolnego budżetu partycypacyjnego, w którym uczniowie sami spośród własnych pomysłów wybiorą projekt, na który zagłosują a my – Zarząd, z przeznaczonego na ten cel budżetu (3000 PLN) go zrealizujemy. Na tym etapie nie mogę zdradzić żadnych szczegółów, ale niektóre pomysły zadziwiają kreatywnością i na pewno ubogaca naszą wspólna szkolną przestrzeń – dodaje dyrektor Kaczyńska.

Zapraszamy do nas! Rekrutacja już trwa. Jedynym warunkiem jest wypełnienie formularza na stronie (https://rekrutacja.infotech.edu.pl/) i przesłanie go do naszego zespołu rekrutacyjnego. Odzywamy się, umawiamy się na rozmowę z naszymi doradczyniami, opartą o elementy doradztwa i coachingu. Nie czekamy na wyniki egzaminów ósmoklasisty. Rekrutujemy już teraz bez stresu i niepotrzebnych znaków zapytania

Wiemy jednak, że egzamin jest ważny dla wielu uczniów więc proponujemy wszystkim chętnym intensywny 60h kurs przygotowawczy, który poprowadzą nasi nauczyciele, egzaminatorzy CKE. Rozpoczynamy po świętach przy zachowaniu wszelkich zasad i obostrzeń. Ponad 80% wartości kursu pokrywa dotacja Fundacji na Rzecz Rozwoju więc koszty po stronie uczestnika są bardzo przystępne.

Zapraszamy szczegóły na stronie https://technikum.infotech.edu.pl/Aktualnosci/Egzamin-osmoklasisty Zapisujcie się bo liczba miejsc jest ograniczona, zacheca Pani dyrektor i dodaje – A młodszym, którzy chcą przygotować się do edukacji w Szkołach Infotech możemy już dziś zaproponować nasza preparing school, czyli szkołę podstawową by Infotech i rekrutację do klas 6-7-8.

Zapraszamy! wszystkie informacje na stronie www.infotech.edu.pl

tr-lo.jpg
lo-1-tr.jpg

Dodaj komentarz